Na uitgebreid brainstormen en analyseren volgt een onderscheidende positionering, taal- én huisstijl. Dit is het complete plaatje.
Merken zijn als mensen. Elk met een eigen persoonlijkheid, achtergrond en overtuiging. In deze fase leggen wij jouw DNA-profiel vast dat vertelt wie je bent, wat jou drijft en waarom je doet wat je doet. Dit geeft niet alleen focus en sturing, ook weet iedereen zo precies wat ‘ie aan je heeft.
Zie dit als de huisstijl voor alle geschreven uitingen met een onderscheidend en herkenbaar toonprofiel. Hiermee krijgt je merk een stem, waarmee je zowel binnen de kantoormuren als met jouw potentiële klanten communiceert. Maakt je lekker menselijk en spreekt aan. Letterlijk én figuurlijk.
Ook wel de visuele vertaalslag van jouw merkidentiteit. Gevangen in vormen, elementen, beelden, letters en kleuren. De huisstijl is een belangrijk component van de totale merkbeleving. Het creëert een gevoel en roept associaties op. En niet onbelangrijk: consistentie creëert verbinding.